Lubię robić warzywne pasztety, gdyż są szybkie i nieskomplikowane w przygotowaniu. Kolejny przygotowany przeze mnie przepis na tego rodzaju smarowidło jest równie prosty, co apetyczny i aromatyczny. Mogę pochwalić się także tym, że w końcu udało mi się uzyskać idealną konsynsencję pasztetu, dzięki której pasztet z bakłażana jest gęsty i zwarty, a przy tym mokry i delikatny.
Zapraszam wszystkich do przygotowania własnego pasztetu z warzyw w szczególności, że trwa sezon na użyte przeze mnie bakłażany i cukinie :)

Pasztet z bakłażana i cukinii

 Składniki

  • 1 bakłażan
  • 1 cukinia
  • włoszczyzna (2 marchewki, mały por, kawałek selera, korzeń i natka pietruszki)
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 pomidory
  • 2-3 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • olej
  • łyżka sosu sojowego
  • przyprawy: sól, pieprz, majeranek, ziele angielskie, liście laurowe, oregano, lubczyk
 Przygotowanie

Włoszczyznę obieram (lub dokładnie myję szczotką) i gotuję w 0,75 l z dodatkiem sosu sojowego. Gdy warzywa będą miękkie odstawiam do ostygnięcia (wody nie wylewam - wystarczy przyprawić i już mam bazę pod dowolną zupę).
Bakłażana, cukinię i cebule obieram i kostkę w kostkę. Czosnek miażdżę i siekam. Cebulę smażę do zeszklenia na oleju, następnie dodaję czosnek i warzywa. Podsmażam do zmięknięcia warzyw.
Pomidory kroję w kostkę, a gdy mają dużo miąższu wycinam go.
Wszystkie warzywa wkładam do blendera, przyprawiam, dodaję siemię lniane oraz łyżkę oleju. Blenderuję chwilę (nie lubię zupełnie gładkiego pasztetu, więc nie trwa to u mnie dłużej jak 2-3 minuty).
Nagrzewam piekarnik do 180-200st w termoobiegu (mój piekarnik grzeje mocniej, więc piekę w 180st). Keksówkę wykładam papierem i przekładam do niej pasztet. Formuję w ładny prostokąt, układam na wierzchu liście laurowe i ziele angielskie.
Piekę ok. 60 minut i pozostawiam w piekarniku do ostygnięcia.

Smacznego!


Leave a Reply

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów blogi kulinarne Sposób na dynię 2015 Znajdź przepis kulinarny - Katalog Smaków Lista Blogów Kulinarnych
Wszystkie zdjęcia są moją własnością. Szanuj moją pracę i nie używaj bez zgody moich zdjęć. Obsługiwane przez usługę Blogger.